
«تنوع و مدارا در استانبول قرن نوزدهم: خاطرات قسطنطنیه اولریش جی. زیتزن»
توضیحات
حدود سال ۱۸۰۰، علوم هنوز به اندازه امروز تخصصی نبودند. در حالی که به عنوان مثال، الکساندر فون هومبولت سفر تحقیقاتی میانرشتهای خود را به آمریکای جنوبی آغاز کرد، اولریش جی. زیتزن به شمال غربی آسیا و شبهجزیره عربستان سفر کرد. او تقریباً یک سال را در استانبول و سپس قسطنطنیه گذراند. او برداشتها و مشاهدات خود را در یک دفتر خاطرات جامع ثبت کرد. زیتزن به ویژه تحت تأثیر تنوع و تعامل فرهنگها و نظامهای اعتقادی در شهر بسفر قرار گرفت. او این موارد را در فرهنگهای روزمره و اعمال مذهبی آنها به وضوح و با همدلی ثبت کرد. پروفسور دکتر دتلف کوینترن (دانشگاه ترکی-آلمانی، استانبول) در مورد تجربیات و برداشتهای زیتزن محقق در شهری که در آن زمان یک کلانشهر بود صحبت خواهد کرد و همچنین بینشهایی در مورد استانبول امروز ارائه خواهد داد. آیا چندصدایی فرهنگی آن دوران هنوز در تنها شهری که دو قاره را در بر میگیرد، وجود دارد؟
رویدادی مشترک از Stadtbibliothek Bremen و مؤسسه مطالعات بین فرهنگی کاربردی (INANIS e.V.).
کجا و چه زمانی
چهارشنبه، ۱۲.۰۲.۲۰۲۵ از ساعت ۱۹:۰۰رویداد رایگان
